Hírek
2023. máj. 11.
wattay
2023 tavaszi mobilitás - Erasmus+
A Kiskunhalasi SZC Kiskőrösi Wattay Technikum és Kollégium 59 diákja 4 kísérőtanárral vett részt Görögországban Erasmus+ pályázat keretein belül szakmai gyakorlaton, 2023. április 24-május 07 között.
Kiskunhalasi SZC Kiskőrösi Wattay Technikum és Kollégium
Projektszám: Erasmus + 2022-1-HU01-KA121-VET-000058931
Időpont: 2023. április 24- május 07.
Tavaszi mobilitás
A Kiskunhalasi SZC Kiskőrösi Wattay Technikum és Kollégium 59 diákja 4 kísérőtanárral vett részt Görögországban Erasmus+ pályázat keretein belül szakmai gyakorlaton, 2023. április 24-május 07 között.
A projektben 10. osztályos tanulók vettek részt. Mindkét osztály profilja az informatika vagy a gépészet .
Nagy izgalommal készültünk a gyerekekkel az útra, legtöbben még nem jártak külföldön és ilyen hosszú időt sem töltöttek el távol az otthontól, idegen környezetben. Én is, mint osztályfőnök várakozással néztem az út elé, mert nem tudtam, hogy mire számíthatok az iskolapadból és a szülők szárnyai alól kikerülő diákoktól.
Összességében kiemelkedő volt a kéthetes projekt. Apróbb nehézségek az utazás alatt, az étkezések körül elenyészőek voltak, illetve megoldódtak.
Inkább azt emelném ki, amit nyújtott a kéthetes gyakorlat mindannyiunknak:
- Nyelvtanulás: Az oktatókkal és a görög tanulókkal angolul beszéltek, használták a gépészeti szakkifejezéseket. Az üzletekben, vendéglátóhelyeken egyre könnyebben értették meg magukat. A szállodában bármilyen igényüket, kérésüket maguk intézték el.
- Kultúra: remek lehetőséget nyújtott arra, hogy megismerkedjünk egy másik ország szokásaival, lakóival, életével. Minden egyes kint töltött nappal felfedezhettünk valami újat. A történelmi Görögország értékeivel (Meteorák, Platamonas óváros), gyönyörű természeti értékeivel (Skiathos sziget, Zeusz kádja, csodás tengerpart.) Görögök mentalitása,mediterrán életmód.
- Tanulás. Új ismeretekkel gazdagodtunk a legorobotika területén, CNC forgácsolás tekintetében és beleláthatunk a görög oktatási rendszerbe. Kateriniben, egy magániskolába és egy –a mi iskolánkhoz hasonló- állami középiskolába nyertünk betekintést.
- Szakmai fejlődés. Nemcsak a tanulmányi területen, hanem sokkal inkább a szakmai gyakorlat jelentett rengeteg pluszt, amit tanulók kaptak. Az autószerelő műhelyben ők maguk szerelhették szét, majd össze a különböző típusú motorokat, váltókat. Az oktatókkal és a görög tanulókkal angolul beszéltek, használták a gépészeti szakkifejezéseket. A CNC gyárban végig nézték , hogyan készül egy speciális olajbogyó szüretelő kéziszerszám. Kérdeztek, tájékozódhattak és ki is próbálhattak néhány eszközt.
Az informatika területén olyan új programokkal ismerkedtek meg, amelyeket a mindennapi életben is – a szakmán túl- jól tudnak alkalmazni. A legorobotika már ismerős volt sokak számára, mert iskolánkban informatika szakkörön ezzel foglalkoznak.
- Utazás, barátok, szórakozás: Olyan barátságok születtek iskolán belül, más magyar diákokkal a szállodából, külföldi gyerekekkel a gyakorlatról, iskolából, amelyek életre szólóak lehetnek. Közös programok, kirándulások, fürdőzés, szórakozás, sport még közelebb hozta őket egymáshoz.
- Életre szóló élmények. Rengeteg új inger, benyomás érte a tanulókat, amik jelentősen alakítottak azon, ahogy a világot látják. A tengerparti naplementében, egy görög tánc estében, hajókiránduláson, sziklamászáson, közös sportoláson olyan pillanatokat élhettek meg, amelyek örökre mély nyomot hagynak bennük.
- Személyiségfejlődés:
Önismeret, problémamegoldóképesség: Egy idegen országban egyedül boldogulni az igazi mélyvíz. Jó alkalom volt arra, hogy jobban megismerjék önmagukat , hogy hogyan reagáltak a legkülönfélébb helyzetekre. Az elején nem volt könnyű, talán valaki haza is rohant volna, de ahogy múltak a napok, mindent szépen meg tudtak oldani. Pl. kizárta magát a szállodaszobából, vagy csurom víz lett az egyetlen törölköző, vagy fázott éjszaka… meg kellett oldani, Saját maguknak.
Alkalmazkodás: Két hétig összezárva valakikkel, akiket eddig csak az iskolából ismernek, elfogadni a mások és elfogadtatni a saját szokásainkat- nem mindenkinek megy zökkenőmentesen. Alkalmazkodni, betartani a szabályokat, másokkal együtt élni heteken át.
Függetlenedés: Külföldön nincs ott se anyu, se apu, így meg kell tanulniuk magukra számítani, a saját talpraesettségükben bízni. Mire hazatértünk, megtapasztalták, mit is jelent valójában önállónak lenni. Ez talán a legnagyobb lépés a felnőtté válás rögös útján.
KOORDINÁTOROK! Fantasztikus két segítőnk volt. Mindent megszerveztek és ott voltak velünk minden programon. Tájékoztattak bennünket a feladatokról, bármiben számíthattunk rájuk. Saját élettapasztalatukkal, élményeikkel gazdagították a hetek eseményeit. Mindent elkövettek, hogy ne unatkozzunk.
Kísérő tanárként, oktatóként, pedagógusként mindenkinek ajánlani tudom azt a lehetőséget. Aki csak teheti, vigye el az osztályát, tanulóit az Erasmus + keretein belül külföldi szakmai gyakorlatra. Meg kell ragadni ezt a lehetőséget, mert ezzel olyan élményekhez juttattjuk a gyerekeket, amelyek életre szólnak, és olyan szakmai tapasztalatokra tesznek szert, amelyet kamatoztattatnak későbbi tanulmányaik és a munkájuk során is.
Fenyvesi Éva
Kiskunhalasi SZC Kiskőrösi Wattay Technikum és Kollégium
10.A osztályfőnök/ kísérőtanár
KAPCSOLÓDÓ HÍREK
Együttműködés, problémamegoldás! = Erasmus+
A 10.A és a 11.A osztályok kéthetes görögországi Erasmus+ programon vesznek részt.
2023. ápr. 27.
wattay
Játékvezető toborzó
A Bács- Kiskun Vármegyei Labdarúgó Szövetség szervezésében játékvezető toborzónak adtunk helyet.
2024. nov. 27.
wattay
Wattay Informatika Verseny 2024/2025
A 2024/2025-ös tanévben is megrendezésre kerül a Wattay Informatika Verseny általános iskola 6-7-8. osztályos tanulói részére.
2024. nov. 25.
wattay