Hírek
2022. okt. 26.
wattay
2022 őszi mobilitás Görögországban
A Kiskunhalasi SZC Kiskőrösi Wattay Technikum és Kollégium 26 diákja 2 kísérőtanárral vett részt Görögországban Erasmus+ pályázat keretein belül szakmai gyakorlaton, 2022. október 10 – 2022. október 23 között.
Kiskunhalasi SZC Kiskőrösi Wattay Technikum és Kollégium
Beszámoló
Projektszám: Erasmus + 2022-1-HU01-KA122-VET-000074034
Időpont: 2022. október 10- 2022. október 23.
A Kiskunhalasi SZC Kiskőrösi Wattay Technikum és Kollégium 26 diákja 2 kísérőtanárral vett részt Görögországban Erasmus+ pályázat keretein belül szakmai gyakorlaton, 2022. október 10 – 2022. október 23 között.
A projektben 11. osztályos tanulók vettek részt, egy osztály. Az osztályban 2 ágazat van: informatika és távközlés, valamint gazdálkodás és menedzsment.
Már szeptemberben, az iskola kezdésekor nagyon izgatottak voltunk az görögországi úttal kapcsolatban, hiszen több tanuló még nem járt külföldön és ilyen hosszú időt még nem töltöttek el idegen környezetben, távol a szülőktől.
Mindent összevetve elmondhatom, hogy minden várakozásunkat felülmúlt ez a kéthetes projekt. Voltak közben kisebb nehézségek, de mindent meg tudtunk oldani.
Kiemelném, hogy mit nyújtott ez a 2 hét gyerekeknek, felnőtteknek egyaránt:
- Nyelvtanulás: szakmai gyakorlatokon, illetve a helyi vendéglátó egységekben, üzletekben, szállodában angolul folyt a beszélgetés. Az idő előrehaladtával egyre jobban megértették magukat, szinte mindenki segítség nélkül intézte a mindennapi dolgait.
- Kultúra: kitűnő lehetőség volt a tanulóknak – és nekünk is kísérő oktatónak - ez a 2 hét arra, hogy megismerjék egy másik ország szokásait, kultúráját, életét. Minden egyes kint töltött nappal felfedezhettünk valami újat. A történelmi Görögország értékeivel (Meteorák, Platamonas óváros, Platamonasi vár), gyönyörű természeti értékeivel (Skiathos sziget, Zeusz kádja, csodás tengerpart.) Görögök mentalitása, mediterrán életmód.
- Tanulás. Az informatika és távközlés ágazatban tanulók új ismereteket szereztek a legorobotika, az informatika területén, A gazdálkodás és menedzsment ágazatban tanulók közgazdasági előadásokon vettek részt, mely még jobban elmélyítette tudásukat e témában.
- Szakmai fejlődés. A szakmai gyakorlatok alkalmával több mindent is kipróbálhattak a tanulók, amit itthon nem tettek meg eddig. Angolul megtanulták a szakkifejezéseket, az oktatókkal angolul kellett társalogni, ami napról napra egyre jobban ment a diákoknak. Kérdeztek, tájékozódhattak és az informatikusok ki is próbálhattak több eszközt is.
Az informatika területén olyan új programokkal ismerkedtek meg, amelyeket a mindennapi életben is – a szakmán túl- jól tudnak alkalmazni. A legorobotika már ismerős volt sokak számára, mert iskolánkban informatika szakkörön ezzel foglalkoznak. A gazdálkodás és menedzsment ágazat tanulói közgazdasági ismereteiket bővíthették, új ismereteket szereztek.
- Utazás, barátok, szórakozás: Mivel a szállodában több magyar iskola diákjai is el voltak szállásolva, és a programok is sokszor közösek voltak, így olyan barátságok születtek iskolán belül, más magyar diákokkal a szállodából, külföldi gyerekekkel a gyakorlatról, amelyek életre szólóak lehetnek. A közös programok, kirándulások, fürdőzés, szórakozás, sport még közelebb hozta őket egymáshoz.
- Életre szóló élmények. A tanulók sok újdonságot átélhettek a 2 hét alatt. Új környezet, új emberek, új kultúra, egy új világ tárult eléjük. A szervezett programokon, pl görög táncest, hajókirándulás, közös kirándulások olyan pillanatokat élhettek meg, amelyek örökre mély nyomot hagynak bennük.
- Személyiségfejlődés:
-
- Önismeret, problémamegoldóképesség: Egy idegen országban egyedül boldogulni az igazi kihívást jelentette a tanulóknak. Ez remek lehetőség volt arra, hogy jobban megismerjék önmagukat, megerősödjön a magukba vetett hitük. Az elején nem volt könnyű, de a napok múlásával egyre ügyesebbek voltak, és egyre több mindent megoldottak önállóan.
- Alkalmazkodás: Ilyen hosszú ideig összezárva valakikkel, akiket eddig csak az iskolából ismertek, elfogadni a mások és elfogadtatni a saját szokásainkat - nem mindenkinek megy zökkenőmentesen. Remekül sikerült ez is, új barátságok születtek, és szabálykövetőkké váltak.
- Függetlenedés: Nem volt a megszokott „otthoni” környezet, a szülői támogatás. a tanulók csak magukra számíthattak (és persze a kísérőkre, koordinátorokra), a saját talpraesettségükben kellett bízniuk. Nagyban hozzájárult ez a 2 hét az önállósodásukhoz.
KOORDINÁTOROK! 2 férfi segítőt kaptunk a kint tartózkodásunk alatt. Segítőkészek voltak, mindent megszerveztek, tájékoztattak a programokról, feladatokról. Ha bármi kérésünk volt, segítettek. Mindent elkövettek, hogy ne unatkozzunk.
Kísérő tanárként, oktatóként nagy élmény volt a 2 hetes program, hiszen közelebbről megismertem az osztályomban tanuló diákokat, betekintést nyerhettem egy idegen kultúrába. Mindenkinek ajánlom, ha tudja ragadja meg ezt a lehetőségek. Ezzel a programmal olyan élményekhez juttattjuk a diákokat, amelyek életre szólnak, és olyan szakmai tapasztalatokra tesznek szert, amelyet kamatoztattatnak későbbi tanulmányaik és a munkájuk során is.
Horváth-Kőrös Tünde
11. B osztályfőnöke / kísérőtanár
Kiskunhalasi SZC Kiskőrösi Wattay Technikum és Kollégium
KAPCSOLÓDÓ HÍREK
Görögországban a 11.B osztály
Iskolánk 11.B osztályos tanulói 2 hetes Erasmus + programon vesznek részt Görögországban.
2022. okt. 14.
wattay
Játékvezető toborzó
A Bács- Kiskun Vármegyei Labdarúgó Szövetség szervezésében játékvezető toborzónak adtunk helyet.
2024. nov. 27.
wattay
Wattay Informatika Verseny 2024/2025
A 2024/2025-ös tanévben is megrendezésre kerül a Wattay Informatika Verseny általános iskola 6-7-8. osztályos tanulói részére.
2024. nov. 25.
wattay