Diákélet

Tanulmányi kirándulás Szilvásváradon

2020 októberében kirándulni voltak a Wattay asztalos tanulói és néhányan az 5/13.B osztályból. A kirándulás elsődlegesen szakmai célú volt, de közben Szilvásvárad természeti szépségeit is megcsodálhattuk.

Reggel az iskola előtt bőséges napi ételcsomaggal láttak el bennünket, majd elindultunk úticélunk, Szilvásvárad felé. A 3,5 órás út igazán gyorsan eltelt, jó hangulat uralkodott végig a buszon. Mikor megérkeztünk a Szalajka-völgy bejáratánál lévő Fatelep állomásához, már izgatottan csodáltuk az erdei kisvasutat. A hideg, esős idő miatt gyorsan felszálltunk az akkor már kályhával befűtött kisvonatra. A rövid út során gyönyörű kilátásban volt részünk, elmondhatjuk, hogy az akkori időjárás miatt a Szalajka-völgy ritkán látott arcát ismerhettük meg. A leszállást követően egy kis erdei séta következett. Igazán csodás dolgokat fedeztünk fel az osztállyal együtt, többek között a pisztrángos tavakat, valamint a Szikla-forrást is. Számomra mégis a Fátyol-vízesés volt a legemlékezetesebb, lélegzetelállító panoráma tárult a szemünk elé. Ezután a rövid túra után betértünk a Zilahy Aladár Erdészeti Múzeumba, ahol megismerkedtünk az erdőgazdálkodással és a Bükk állatvilágával. Mindent alaposan megnéztünk, megfigyeltünk. Majd kísérőink, Benedek Tibor és Szabó Tamás tanár urak szóltak, hogy lassan mennünk kell.

Kellemesen elfáradva, sok élménnyel gazdagodva indultunk hazafelé. Köszönjük szépen ezt a nagyszerű lehetőséget iskolánknak és kísérő tanárainknak!

A tanulmányi kirándulás a GINOP-6.2.3-17-2017-00004 projekt keretében valósult meg.

Vörösváczki Vivien
5/13.B osztályos tanuló

A kiránduláson készült fotók itt találhatóak

A lap tetejére

A Balatonnál kirándult a 12.B

2019 szeptemberében osztálykiránduláson voltunk a Balaton északi partján. Túrázással és gyönyörű tájakkal teli kirándulásban volt részünk.

Reggel elindultunk az iskola elől a busszal és Balatonfüredig meg sem álltunk. A Tagore sétányon megnéztük a Halász és a Révész szobrát, majd a közelben lévő árusok portékáit tekinthettük meg. Ezután elfoglaltuk a szállásunkat Révfülöpön, a Vakáció üdülőházban. Miután mindenki birtokba vette a szobáját, elutaztunk Monoszlóra, ahol a Hegyestű Geológiai Bemutatóhely gyönyörű bazaltsziklás vidéke tárult elénk, sokan még a hegy legmagasabb pontjára is felmásztunk. Túránk után visszatértünk Révfülöpre, a következő programunk a Balaton-partra vezetett. Gyönyörködhettünk a naplemente szépségében, a nyugodt természet megannyi színében. Később visszasétáltunk a szállásunkra és a finom vacsora után még sokáig beszélgettünk, pingpongoztunk; jól éreztük magunkat egymás társaságában. Másnap reggel, miután mindenki megreggelizett, elhagytuk a szállást és a Tapolcai-tavasbarlang érdekes tárlatvezetésén vettünk részt, ezt követően a barlangban csónakáztunk. A csónakázás után a tavasbarlang melletti étteremben ebédeltünk. Utolsó megállónk a Balatonfűzfői bobpálya volt, a vidám hangulatú csúszások után hazafelé indultunk. Kissé fáradtan, de nagyon jókedvűen telt az út.

Mindannyian nagyon jól éreztük magunkat, szép emlékekkel tértünk haza. Köszönjük szépen osztályfőnökünknek, Podmaniczky Gabriella tanárnőnek, hogy megszervezte nekünk ezt a csodálatos kirándulást.

Daninger Dóra Eszter
12.B osztályos tanuló

Egy felejthetetlen nap margójára

Kirándult a 11.B

2019. május 10-én a 11.B, az osztályba járó Faragó Henrietta szüleinek meghívására, Bócsán tölthetett el egy felejthetetlen napot.

A rendhagyó osztálykiránduláson különböző kézműves foglalkozásokkal vártak bennünket a házigazdák. Mindenki kipróbálhatta a gravírozást üvegpoháron, a pirográfot vagy épp a lufihajtogatást. Ugrálhattunk nagy trambulinon, kényelembe helyezhettük magunkat a fészekhintákban. A fiúk fociztak is, többen pedig pingpongoztak. Nagy élményt jelentettek a tanyán élő állatok is: ló, nyuszi, cica. A bátrabbak — Heni apukájának közreműködésével — off-roadozni is mehettek a közeli nagy buckákra. Közben rotyogott a bográcsban a marhapörkölt, amit jóízűen fogyasztottunk el ebédre. A friss levegőtől kellemesen elfáradva, élményekkel gazdagon tértünk haza.

Köszönjük a Faragó családnak az önzetlen felajánlást, hogy térítésmentesen vendégül láttak bennünket!

Podmaniczky Gabriella
osztályfőnök

"Málenkij robot"

Megelevenedett a magyar történelem a Wattay 11.A osztálya előtt

A rendhagyó történelemórára 2019. február 5-én került sor a Ferencvárosi pályaudvaron található atombunkerben, a Magyar Nemzeti Múzeum Málenkij Robot Emlékhelyén.

A téma választásánál figyelembe vettem a február 25-ei “Kommunista diktatúrák áldozatainak emléknapját”, a diákok életkori sajátosságait, nem utolsó sorban a tanmenetet, ezért esett a választásom a MNM Málenkij Robot Emlékhelyére.

A rendhagyó történelemóra a második világháború után tömegesen elhurcolt nők és férfiak számára állított emléket. A II. világháború végén a “szovjet felszabadítás” újabb megpróbáltatások elé állította Magyarország lakosságát, hiszen több százezer magyar lakos került a szovjetek fogságába különféle kényszermunkatáborokba (GULAG / GUPVI).

A 1,5 órás februári hidegben történt tárlatvezetésnek köszönhetően átérezhettük az elhurcoltak által átélt hideget, megismerkedtünk a Szovjetunióba történő deportálásokkal, a kényszermunkatáborok szigorú szabályaival, a rabok embertelen mindennapjaival és hazatérésük körülményeivel.

A kirándulás kollégám, Csatai Gáborné kísérete nélkül nem valósulhatott volna meg. Ezúton szeretném megköszönni kollégám együttműködését.